Literárně dramatický obor
Prostřednictvím vstupu do rolí rozvíjí schopnost řešit různé sociální situace a podporuje emocionální rozvoj žáků a jejich schopnost sebepoznání a sebekontroly. Základním principem uplatňovaným ve výuce je dramatická hra. Základem výuky je práce v kolektivu směřující od spontánního dětského dramatického projevu k samostatnému, osobitému, přirozenému a přitom kultivovanému vyjadřování.
Přípravné studium B je určené žákům od šesti let. V prvním roce studia jde o dvě vyučovací hodiny předmětu Přípravná dramatická výchova. Přednět zahrnuje hudební, rytmické, hlasové, pohybové, výtvarné a hlavně dramatické činnosti, jejichž základem je hra v roli.
Po absolvování přípravného ročníku nebo ve věku sedmi let zahajují žáci sedmileté studium I. stupně základního studia. V prvních dvou letech mají jednu vyučovací hodinu předmětu Dramatická průprava (pomocí hereckých etud, her a cvičení se žák naučí základům herecké práce ) a jednu vyučovací hodinu předmětu Práce na inscenaci (směřuje k veřejné prezentaci práce, což ale není podmínkou). Důraz je kladen na spolupráci a zodpovědnost žáka za sebe i celou skupinu, na upevňování sebevědomí a toleranci. Od třetího ročníku přibude ještě jedna vyučovací hodina předmětu Přednes a tvorba, což je předmět zaměřený na individuální projev žáka a směřuje k veřejnému sólovému vystoupení či prezentaci vlastní literární tvorby.
Po absolvování I. stupně studia mohou žáci pokračovat ve čtyřletém studiu II. stupně.
Pro děti předškolního věku otvíráme v případě dostatečného množství zájemců přípravné studium A (předmět Přípravná múzická výchova). Je zaměřené na seznámení dětí se všemi obory vyučovanými na ZUŠ a na rozvíjení jejich múzického talentu. Vyučuje se jednou týdně jednu vyučovací hodinu. Zahrnuje hudební, rytmická, hlasová, artikulační, pohybová a dramatická cvičení a hry.